فیلتر شنی استخر

فیلتر محصولات

دسته بندی محصولات

فیلتر شنی ایمکس (27)

فیلتر شنی استخر ایمکس P350

6,530,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس P400

7,038,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس P450

7,352,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس P500

7,911,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس V350

7,926,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس V400

8,343,000 تومان

فیلتر شنی استخر امرا EMR400

8,400,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس V450

8,782,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس MFV 17

9,323,000 تومان

فیلتر شنی استخر امرا EMR500

10,000,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس P650

10,142,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس V500

10,493,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس MFV 20

11,017,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس T500

11,100,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس P700

11,900,000 تومان

فیلتر شنی استخر امرا EMR600

12,000,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس V650

12,581,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس MFV 24

13,211,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس T600

14,000,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس V700

17,920,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس T700

18,450,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس MFV 27

18,814,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس V800

20,268,000 تومان

فیلتر شنی استخر ایمکس MFV 31

21,282,000 تومان

آیا می دانستید که یونانیان باستان از فیلترهای شنی برای تمیز کردن استخرهای خود استفاده می کردند؟
فناوری فیلتر شنی به همین اندازه قدیمی است، البته این یک نقص نیست. برخی از بزرگترین اختراعات قرن ها پیش تا به امروز مورد استفاده قرار می گیرند.

اکثر فیلترهای شنی از ماسه #20 یا سیلیس کریستال مش #20 استفاده می کنند، اما ممکن است از شیشه یا زئولیت نیز استفاده کنند. محفظه فیلتر شنی معمولاً از فولاد ضد زنگ، فایبرگلاس یا پلاستیک ساخته شده است و به اندازه کافی بادوام است تا در برابر فشار زیاد مورد نیاز برای اجرای سیستم فیلتراسیون مقاومت کند.در ادامه با بررسی یکی از مهم ترین تجهیزات استخر با ما همراه باشید.

فیلتر شنی چیست؟

فیلتر شنی در اصل مخزنی پر از سیلیس است که به شبکه فیلتراسیون استخر شما متصل است. با عبور آب استخر از مخزن شن، ماسه زباله ها و ذرات را می گیرد و از بازگشت آنها به استخر جلوگیری می کند. این منجر به آب تمیزتر و شفاف تر می شود.

فیلتر شنی استخر از مهمات سری تجهیزات استخر می باشد که برای هر استخر کوچک و بزرگی الزامی است. این دستگاه با وجود اینکه کارایی اش بسیار ساده بنظر می رسد، اما در واقع کاری بسیار مشکل را انجام می دهد. فیلتر شنی استخر دستگاهی است که از آن برای تصفیه آب استخر در سیستم‌های صنعتی و مصارف دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در واقع، فیلتر شنی استخر امروزه به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های جداسازی ناخالصی‌های فیزیکی آب استخر مانند ذرات معلق با قطر 50 میکرو، رنگ، مواد آلی، باکتری، پالنکتون و باکتری به ویژه در معرفی می‌شود و ازاین‌ رو، یک ابزار لازم و حیاتی برای چنین مکان‌هایی به منظور تصفیه آب است. برای تصفیه آب استخر فیلترهای گوناگونی وجود دارد.

برای تصفیه آب استخر از فیلتر کارتریجی استخر نیز می توانید استفاده کنید اما پرکاربردترین و پرفروش ترین نوع فیلتر آب استهر فیلتر شنی می باشد. فیلتر شنی به دلیل قیمت به صرفه خود و بازدهی بسیار بالا در تصفیه آب بسیار محبوب تر از انواع دیگر فیلتر می باشد.

خرید فیلتر شنی

فیلتر شنی چگونه کار می کند؟

فیلترهای شنی با انتقال آب از بالای مخزن از طریق شن و ماسه به پایین مخزن با فشار بالا عمل می کنند.
همانطور که آب به پایین چکه می کند، لبه های تیز دانه های شن ذراتی مانند خاک، زباله و مواد زائد بدن را جذب می کند. ذرات کوچکتر و کوچکتر از آب جدا می شوند تا زمانی که شن بیش از حد متراکم شود و نیاز به بکواش کردن داشته باشند.

فیلترشنی چگونه کار میکند؟ سیلیس چیست؟

سیلیس دارای فرمول شیمیایی SIO2 بوده و از معادن سیلیکا آن را استخراج می کنند. این ماده مرکب سیلیسیوم و اکسیژن بوده و در طبیعت به صورت آزاد و سیلیکات زیاد موجود است. از این نوع کانی در موارد مهمی چون تصفیه اب استفاده می کنند.

بکواش کردن فیلتر شنی

بکواش کردن فیلتر شنی

برای تمیز کردن شن و ماسه، فیلتر شنی نیاز به بکواش (دستی یا اتوماتیک) دارد. بکواش کردن فیلتر شنی جریان آب را از طریق ماسه معکوس می کند، از قسمت های جانبی در پایین شروع می شود و به سمت بالا حرکت می کند، زباله ها و ذرات را در حین حرکت جمع می کند.

هنگامی که به بالای فیلتر رسید، سپس به زباله فرستاده می شود (به این معنی که دور ریخته می شود و به استخر باز نمی گردد).
بکواش کردن را می توان در عرض چند دقیقه کامل کرد و یک فرآیند کار یا زمان فشرده نیست.

پس از اتمام چرخه بکواش و شستشوی سیستم، ماسه تمیز می تواند فرآیند فیلتر کردن آب استخر را یک بار دیگر شروع کند.

هزینه فیلتر شنی چقدر است؟

یک فیلتر شنی جدید به طور متوسط می تواند از حدود 7 میلیون تومان تا بیش از 110 میلیون تومان هزینه داشته باشد. لازم به زکر است که خرید فیلتر شنی ایمکس یکی از بهترین گزینه ها و پیشنهادات کارشناسان ما است.

هزینه تعویض سیلیس برای فیلتر شنی

سیلیس جایگزین برای فیلتر شنی شما معمولاً حدود 130 هزار تومان برای هر کیسه 10 کیلویی هزینه دارد و فیلتر شما ممکن است بسته به اندازه و مدل به 20 تا 1400 کیلوگرم سیلیس یا بیشتر نیاز داشته باشد.

مزایا و معایب فیلتر شنی

مزایا :

  • شن و ماسه می تواند 5-7 سال بدون نیاز به تعویض دوام بیاورد، اما به احتمال زیاد 3 سال عمر می کند.
  • سیلیس جایگزین نسبتا ارزان است.
  • نگهداری فیلترهای شنی آسان است.
  • قطعات فیلترهای شنی در دسترس هستند و به راحتی سرویس می شوند.

مزیت‌های استفاده از فیلتر شنی تصفیه آب استخر

پالایه‌های شنی علاوه بر اینکه باعث تمیز شدن آب و جلوگیری از وجود انواع بیماری آب می‌شود، در کاربرد هم مزیت‌هایی دارد. استفاده از فیلتر شنی استخر به خاطر همین مزیت­های منحصر به فرد آن است که امروزه بیشترین کاربرد را در تصفیه آب صنعت­های مختلف دارد. بعضی از این مزیت­های مهم شامل موارد زیر است:

  • تصفیه آب را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد.
  • هزینه نگهداری آن نسبت به بقیه دستگاه‌ها کم است.
  • هزینه اولیه خرید آن با توجه به مزیت‌های اصلی، مقرون به صرفه خواهد بود.
  • نصب آسانی دارد.
  • نیازی به فضای زیاد برای نصب ندارد.
  • کنترل آن خیلی آسان است.

معایب:

  • فشار یک فیلتر شنی می تواند خطرناک باشد. به دلایل ایمنی، همیشه راهنمای دستورالعمل فیلتر استخر خود را دنبال کنید.
  • شفافیت آب ضعیف تر است زیرا فیلترهای شنی نمی توانند ذرات کوچکی مانند کارتریج و D.E را حذف کنند. فیلترها می توانند.
  • قسمت های جانبی فیلتر شنی می توانند بشکنند و باعث شوند ماسه به داخل استخر راه پیدا کند.

چرا فیلتر شنی بهتر است؟

برخی از مزایای استفاده از فیلتر شنی برای فیلتر استخر عبارتند از: نگهداری و استفاده از این سیستم بسیار ساده است. به تعمیر و نگهداری کم نیاز دارد که نیازی به حضور متخصص ندارد. آلودگی ها و زباله های ریز و درشت تا اندازه 20 میکرون در استخر را پاک می کند.

دوره تعویض سیلیس فیلتر شنی چقدر است؟

چه زمانی باید سیلیس خود را تعویض کنم؟ به طور متوسط، سیلیس باید هر 3-5 سال یکبار تعویض شود. اگر استخر شفاف بماند، ممکن است طولانی‌تر باشد، یا اگر فیلتر همیشه کار کند، کوتاه‌تر باشد. لبه های دندانه دار ماسه فرسوده می شوند و با بالا رفتن سن شن صاف می شوند.

تمیز کردن فیلتر شنی استخر

از آنجایی که در این نوع فیلترهای شنی تصفیه استخر، از شن و ماسه استفاده می‌شود و آب باید برای تمیز شدن پشت این شن‌ها بماند تا کم کم از لابه لای ذرات آن عبور کند، ازاین‌رو باعث افت فشار می‌شود. این افت فشار زمانی تشدید می‌شود که کثیفی و آشغال‌ها بین شن بیش از حد معمول شود. برای همین هم برای رفع افزایش کیفیت دستگاه و برطرف کردن مشکل فشار، نیاز است که هر چند وقت یکبار، دستگاه فیلتر شنی استخر تمیز شود.

برای شست و شوی فیلتر شنی استخر از تکنیک پس شویی استفاده می‌شود. در این تکنیک، آب استخر به همان صورتی که وارد شده، به صورت معکوس از سمت پایین به بالای دستگاه خارج شده و با همراه کردن هرگونه آشغال با خود، آن را به سمت فاضلاب می‌برد. تمیز کردن فیلتر شنی استخر خیلی راحت است، فقط کافی است که ابتدا دستگاه خود را خاموش کرده و آن را به حالت پس شویی تنظیم کنید. سپس دستگاه به صورت خودکار و در مدت زمان 2 تا 3 دقیقه، تمیز خواهد شد.

شن دستگاه هر چند وقت یک بار باید تعویض شود؟

فیلتر شنی استخر زمانی می‌تواند که تمامی ذرات و کثیفی‌ها را بگیرد که شن‌های آن کیفیت لازم را داشته باشد. متأسفانه دستگاه بعد از 5 سال شروع به افت کیفیت می‌کند و علت آن چیزی نیست جز گرد شدن شن‌ها و توانایی نداشتن آن‌ها برای گرفتن هرگونه کثیفی. شن‌ها در ابتدا حالت تیزگونه دارند که همین مسئله باعث نگهداری و مانع از عبور هرگونه کثیفی می‌شود. شن‌های دستگاه بعد از استفاده زیاد، دچار سائیدگی شده و ازاین‌رو دیگر مانند گذشته نمی‌توانند آشغال‌ها و کثیفی‌های آب را بگیرند و در نهایت بعد از ده سال، مقدار آب تمیز خارج شده نصف زمان کارکرد اولیه دستگاه خواهد بود.

آیا فیلتر شنی باکتری را از بین می برد؟

اکثر فیلترهای شنی آهسته می توانند 99 درصد باکتری ها را از بین ببرند، و برخی حتی در از بین بردن برخی ویروس ها موثر هستند.

قیمت فیلتر شنی استخر

 کارکرد کلی دستگاه فیلتر شنی تصفیه استخر چگونه است؟

شکل دستگاه فیلتر شنی استخر به صورت یک مخزن استوانه‌ای تحت فشار ساخته می‌شود که داخل این استوانه‌ها شن‌های سیلیسی یا آنتراست قرار دارد. زمانی که آب کثیف از طریق لوله و با فشار وارد این استوانه‌ها می‌شود، از دولایه ذرات درشت و ریز عبور می‌کند. ابتدا با عبور از لایه ذرات شن، هرگونه آشغال یا کثیفی گرفته می‌شود و سپس بعد از رسیدن به لایه ذرات ریز، آب به طور کامل تصفیه شده و در نهایت ما یک آب کاملاً تمیز و تصفیه شده در لوله خروجی خواهیم داشت.بدین گونه استخر شما همیشه آبی زلال و شفاف خواهد داشت.

دسته‌بندی کلی فیلتر شنی استخر

جنس تمامی فیلتر‌های شنی تصفیه استخر از فولاد، فایبرگلاس یا بتن است که به کار بردن هر نوع جنس بستگی به موقعیت کاری آن دارد. در حالت کلی، فیلتر شنی تصفیه آب استخر به چهار دسته تقسیم می‌شود که این علت اختلاف این چهار دسته در چگونگی گردش آب است. این چهار دسته شامل:

  • فیلتر شن و ماسه سریع که به فیلتر شنی تحت فشار هم نامیده می‌شود که از پرکاربردترین نوع فیلتر شنی استخر است.
  • فیلتر شن و ماسه سریع که گرانشی هم نامیده می‌شود.
  • فیلتر شن و ماسه بالا رونده
  • فیلتر شن و ماسه آرام

کاربرد فیلتر شنی تصفیه آب

بیشترین کاربرد فیلتر شنی برای تصفیه آب کثیف استخرها است؛ اما کاربرد این دستگاه فقط به منظور تصفیه آب استخر محدود نمی‌شود، بلکه می‌توان در موارد زیر هم مورد استفاده قرار داد:

  • تصفیه آب سطحی رودخانه یا چاه‌ها
  • تصفیه آب برج‌های خنک‌کننده
  • تصفیه فاضلاب‌های صنعتی
  • تصفیه آب آشامیدنی شهری
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع فولاد
  • صنایع کاغذ سازی
  • صنایع لاستیک و پلاستیک
  • فرودگاه‌ها
  • نیروگاه‌ها و پتروشیمی
  • صنایع شیشه

عواقب استفاده نکردن از فیلتر شنی استخر

هدف اولیه استفاده از فیلتر شنی استخر برای زدود‌ن آب از هرگونه کثیفی است. به علت اینکه تمام منابع آبی در ابتدا در سطح باز قرار دارند، هر لحظه امکان آلودگی آن‌ها وجود دارد، به ویژه اینکه اکثر این آب‌ها در حالت راکد هستند، احتمال درصد به وجود آمدن انواع آلودگی و باکتری روی آب و پخش سریع آن بیشتر خواهد شد. استفاده نکردن از فیلتر شنی تصفیه آب استخر علاوه بر به وجود آمدن انواع آلودگی آب، در صورت باعث بروز بیماری‌هایی مانند اسهال، یرقان، بیماری پوستی و غیره می‌شود. ازاین‌رو، نکته بهداشتی استفاده از فیلتر شنی استخر بیشتر از کاربرد صنعتی و درآمدزایی آن اهمیت دارد.

 فیلتر شنی استخر تحت فشار

یکی از کاربردهای اصلی فیلتر شنی برای تصفیه آب استخر است. از آنجایی که خالی و پر کردن استخرها به صرفه نیست، بیشتر مالکان مجموعه ورزشی از دستگاه‌های به منظور تصفیه سازی آب استخر استفاده می‌کنند. فیلتر شنی استخر تحت فشار، یکی از مدل‌هایی است که به منظور تصفیه آب استخر از هرگونه کثیفی را دارد و ازاین‌رو بیشترین کاربرد را در این صنعت دارد.

کارکرد فیلتر شنی استخر تحت فشار همانند کارکرد مدلی است که در بالا بیان کردیم. آب استخر بعد از عبور با فشار از لوله، ابتدا وارد فیلتر بالایی می‌شود. در این فیلتر شن و ماسه با دانه‌های درشت قرار دارد که جلوی هرگونه کثیفی و آشغال‌های بزرگ می‌گیرد، سپس این آب به سمت پایین دستگاه و فیلتر ریز رفته و در آنجا باز دوباره مورد تصفیه قرار می‌گیرد و در نهایت آب سالم وارد لوله خروجی می‌شود.