منبع تحت فشار

دسته بندی محصولات

منبع تحت فشار وارم (11)

منبع تحت فشار امرا (41)

منبع تحت فشار وارم مدل LTR8

667,800 تومان

منبع تحت فشار 24 لیتری امرا 6 بار

1,150,000 تومان

منبع تحت فشار وارم مدل LTR24

1,484,000 تومان

منبع تحت فشار 50 لیتری امرا 10 بار

1,661,750 تومان

منبع تحت فشار 60 لیتری امرا 10بار

2,465,000 تومان

منبع تحت فشار 100 لیتری امرا 10بار

3,106,750 تومان

منبع تحت فشار 80 لیتری امرا 10 بار

3,315,000 تومان

منبع تحت فشار وارم مدل LTR60

5,183,400 تومان

منبع تحت فشار وارم مدل LTR80

6,593,200 تومان

منبع تحت فشار وارم مدل LTR100

8,564,800 تومان

منبع تحت فشار وارم مدل LTR200

16,101,400 تومان

منبع تحت فشار وارم مدل LTR300

19,779,600 تومان

منبع تحت فشار پمپ آب  به نام های دیگری نیز شناخته می شود. از جمله آنها  منبع انبساط یا مخزن تحت فشار یا منبع دیافراگمی پمپ می باشد. این منابع تحت فشار در رنگ های مختلفی عرضه می گردند. مکانیسم عملکرد مخزن تحت فشار یا منبع دیافراگمی اینطور است که به علت وجود تیوپ منبع تحت فشار، هوا با فشار زیاد در آن ذخیره می شود و آب بواسطه این فشار هوا به داخل لوله ها فرستاده می شود.در این لحظه آبی که با فشار بالا در مخزن تحت فشار قرار دارد به محض اینکه شیر باز شد  تخلیه می شود. و اگر شیر آب بیش از مقداری که منبح تحت فشار ذخیره نموده باز شود آنگاه پمپ روشن می شود و آب مورد نیاز را تامین می کند.فشاری که در منبع تحت فشار در نظر گرفته می شود بستگی به عواملی چون متراژ ساختمان، تعداد طبقات و متراژ واحد ها دارد. به طور کلی این فشار بین 20 تا 45 psi تنظیم می شود. توصیه می شود برای پمپ های خانگی منبع دیافراگمی استفاده شود. مزیت استفاده از این منابع این است که باعث کاهش اصطکاک پمپ شده و همچنین فشار لازم برای خروجی آب تامین می گردد. مخزن تحت فشار پمپ آب در حجم های مختلفی در بازار موجود می باشند. این منابع از 5 تا 2000 لیتری برای کاربردهای مختلف از جمله مصارف خانگی , بوستر پمپ های آبیاری ، آتشنشانی و در پمپ های صنعتی استفاده می شوند. همچنین بمنظور تصحیح در اتومات کردن پمپ و جلوگیری از انبساط آب استفاده می گردند. این منابع تحت فشار دارای تیوپ ایتالیایی اصل و با کیفیت بالا هستند که منجر به  افزایش طول عمر تیوپ و عدم تغییر طعم و مزه آب مصرفی می شود. این منابع دارای پایه های بلندی بمنظور نصب آسان لوله های ورودی هستند. همچنین دارای کانکتور استیل هستند تا از زنگ زدگی جلوگیری شود. شرکت پایا گسترش خورشید تاباننمایندگی فروش منبع تحت فشار یا مخزن تحت فشار برندهای مختلف در تهران و شهرستان ها می باشد.

چرا از منبع تحت فشار استفاده کنیم؟

منبع تحت فشار به واسطه آبی که درون خود ذخیره می کند موجب می شود تا با هر بار باز شدن شیر آب نیاز نباشد پمپ آب شروع به کار کند. در نتیجه باعث کاهش مصرف برق و استهلاک پمپ آب شده و طول عمر پمپ را افزایش می دهد.نقش دیگر مخازن تحت فشار، کنترل ضربه آب در زمان روشن و خاموش شدن مکرر پمپ آب است.

چرا باید از منبع تحت فشار استفاده کنیم؟

چطور عمر منبع تحت فشار را افزایش دهیم؟

یکی از دلایل اصلی خرابی منبع تحت فشار، خرابی تیوپ درون آن است. علت آن رسوب اجرامی مانند زنگ آهن ، شن و ماسه و گل و لایی بر سطح داخلی تیوپ مخزن تحت فشار است. این اجرام که لبه های برنده ریزی دارند می توانند در دراز مدت باعث پارگی های مویرگی و در نهایت ترکیدن تیوپ گردند. البته کسانی که از مخزن ذخیره قبل از پمپ استفاده می کنند به دلیل عملکرد این مخزن آب به عنوان حوضچه آرامش و ته نشینی این اجرام معلق داخل مخزن و هچنین خروج حداکثری گاز کلر که تاثیر مخربی روی تیوپ دارد، عموما منبع تحت فشار آنها عمر به مراتب بیشتری خواهد داشت. البته برای برای جلوگیری رسوب مواد جامد معلق داخل مخزن ذخیره نیز بهتر است از فیلترهای پیش تصفیه استفاده کنید. ولی فیلترهای پیش تصفیه کمک موثری برای دفع گاز کلر نمی کنند.

مورد بعدی بازرسی میزان فشار هوای داخل منبع تحت فشار در فواصل معین ( مثلاً هر سه ماه یک بار ) است زیرا هوای داخل منابع تحت فشار به دلیل پر و خالی شدن تیوپ داخلی به دفعات زیاد ممکن است تغییراتی داشته باشد به همین دلیل نیاز است تا در فواصل معینی میزان فشار هوای داخل مخزن کنترل و در صورت نیاز شارژ ( توسط کمپرسور باد آپاراتی ها ) شود.

چطور طول عمر مخزن تحت فشار را افزایش بدهیم؟

ویژگی های مخزن تحت فشار امرا

مخزن تحت فشار امرا دارای طراحی و ظاهر زیباییست و نیاز به فضای کمی برای نصب در کنار پمپ آب در موتورخانه، پارکینگ و یا اتاق تاسیسات دارد. به طور کلی ویژگی های مخزن تحت فشار امرا شامل موارد ذیل است:

  • 24 ماه گارانتی
  • تیوپ سفا ایتالیایی
  • ابعاد و سایز مناسب
  • دارای اتصالات و فلنج آبکاری شده با کیفت
  • مقاومت بالا در برابر فشار ایجاد شده در داخل مخزن
  • جوشکاری اتوماتیک و ورق کشی با ضخامت مناسب
  • در دسترس بودن قطعات اورجینال و خدمات پس از فروش به دلیل مونتاژ در ایران

تیوپ سفا ایتالیایی | شیلنگ و فلنج

تفاوت منبع تحت فشار تیوپی با دیافراگمی

منبع تحت فشار تیوپی و منبع تحت فشار دیافراگمی کارایی و عملکرد یکسانی دارند ولی همانطور که از نام آنها پیداست در یکی از تیوپ لاستیکی و در دیگری از دیافراگم لاستیکی استفاده شده است. لازم به ذکر است که در بازار این محصولات با نام هایی همچون مخزن انبساط بسته و منبع انبساط بسته نیز شناخته می شوند.

به طور معمول قیمت منبع تحت فشار دیافراگمی بسیار بیشتر از قیمت مخزن تحت فشار تیوپی است ولی در عوض خرابی آن کمتر بوده و طول عمر آن بشتر خواهد بود. با این وجود مخازن تحت فشار تیوپی در ایران با استقبال بیشتری مواجه شده است.

تفاوت مخزن تحت فشار دیافراگمی با مخزن تحت فشار تیوپی