به علت افزایش جمعیت در شهرها و در نتیجه کمبود فضای کافی و کمبود فضای شهری برای ساخت و ساز خانه های وسیع و یک طبقه، تقریبا در اکثر شهرهای بزرگ، افراد به دنبال ساخت و ساز ساختمان های چندین طبقه و حتی برج های سر به فلک کشیده هستند که گنجایش افراد بیشتری را در خود داشته باشد. در نتیجه ی اینگونه ساخت و سازها، مشکلاتی نظیر فشار کم اب به ویژه برای طبقات بالا پیش می‌آید. یکی از موثرترین روش ها برای جبران و حل کم فشاری آب در ساختمان ها استفاده از پمپ آب خانگی می‌باشد. معمولا در سیستم های آبرسانی خانگی از منبع تحت فشار نیز استفاده می شود که می توانید آن را نیز از شرکت پایا گسترش تهیه کنید. برای ساختمانها نسبت به تعداد طبقات نیاز به خرید پمپ آب خانگی بنا به میزان مصرف الزامی می باشد. همیشه برای خرید پمپ آب خانگی باید توجه داشت ظرفیت پمپ آب خانگی بیشتر از میزان مصرفی محاسبه شده باشد.  این سری از پمپ ها در دو نوع تک فاز و سه فاز برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی تولید و عرضه می شوند. شرکت پایا گسترش خورشید تابان (پمپ خوب) نمایندگی رسمی فروش انواع پمپ آب خانگی در تهران و شهرستان ها می باشد.

برای خرید پمپ خانگی و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت انواع پمپ آب خانگی با کارشناسان ما در شرکت پایا گسترش خورشید تابان تماس بگیرید.

فروش برندهای معروف پمپ خانگی

ابارا ایتالیا


ابارا

داب ایتالیا


DAB

پنتاکس ایتالیا


پنتاکس

پنتاکس ایران


پنتاکس

پمپ رایان


رایان-پمپ

گراندفوس دانمارک


گراندفوس

پدرولا ایتالیا


پدرولا

لئو چین


لئو

الکتروژن


الکتروژن

پمپیران(نوید موتور)


پمپیران--نوید-موتور

استریم چین


استریم

اریک چین


اریک

دیزل ساز


دیزل-ساز

ویلو آلمان


WILO

لوارا ایتالیا


لوارا

دلتا چین


سائر ایتالیا


سائر

اسپرونی ایتالیا


اسپرونی

دیانا چین


دیانا

انواع پمپ های آب خانگی

 پمپ آب خانگی نیم اسب

پمپ نیم اسب بخار وسیله‌ای است که برای افزایش فشار آب در ساختمان‌های مسکونی و اداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. اجزای اصلی تشکیل دهنده پمپ نیم اسب شامل بدنه، پروانه، پوشش، بلبرینگ، روتور، استاتور، فن و مهر و موم است. از اینگونه پمپ ها برای ساختمان های یک طبقه استفاده می‌شود.

 پمپ آب خانگی یک اسب بشقابی

جنس پروانه پمپ بشقابی به صورت استیل یا برنج است و برای سیم پیچی آن از جنس‌های مس یا آلومینیوم استفاده می‌شود. این نوع پمپ یک اسب را به نوعی پمپ آب کم صدا هم می‌گویند و به دلیل آبدهی بالایی که دارد، می‌توان برای آپارتمان‌های دو تا سه طبقه با واحد متوسط 80 متری به راحت مورد استفاده قرار بگیرد. در حال حاضر بهترین نوع این پمپ‌ها از کشور ایتالیا وارد ایران می‌شود. از اینگونه پمپ ها برای ساختمان های سه طبقه و شش واحد استفاده می شود 

پمپ آب خانگی یک اسب جتی

یک از نوع پمپ‌هایی که امروزه کاربرد بیشتری در ساختمان و صنعت‌های وابسته دارد، پمپ یک اسب است. از اینگونه پمپ ها برای ساختمان های چهار طبقه و هشت واحد استفاده می شود. پنتاکس یکی از تولید کننده‌های مطرح پمپ جتی، پمپ نیم اسب و تک اسب در دنیا است.

 پمپ آب خانگی یک اسب دو پروانه

پمپ یک ساب دو پروانه همانطور که از نامش پیداست دارای 2 پروانه است که بسته به نوع و مدل آن ممکن است در مجرای خروجی مرتبط با قسمت مکش یا قسمت پایینی پوسته قرار گرفته باشد. پس از آن و در هنگام روشن بودن پمپ، هوای داخل شده با مایع درون پمپ ترکیب می‌شود. از اینگونه پمپ ها برای ساختمان های چهار طبقه هشت واحد استفاده می شود 

پمپ یک اسب


پمپ یک اسب

پمپ نیم اسب


پمپ نیم اسب

پمپ جتی


پمپ جتی

پمپ بشقابی


عوامل موثر در انتخاب پمپ آب خانگی 

  • به چه میزان جریان آب نیاز است؟
  • به چه میزان فشاری نیاز است؟
  • نوع پمپ آب خانگی و ساخت آن، به عنوان مثال: چدن یا فولاد ضد زنگ؟
  • نوع کنترل پمپ خانگی؟

چگونه از آب مصرف اطلاع پیدا کنم؟

با استفاده از ارقام زیر، از میزان آب مورد نیاز خود اطلاع پیدا کنید.
به عنوان مثال: 1 بار دوش گرفتن، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، دستشویی؛ آب مصرفی = 44 لیتر در هر دقیقه

دستشویی = 9 لیتر در دقیقه
دوش = ۱۰ تا ۱۵ لیتر در دقیقه
صرفه جویی در آب هنگام دوش گرفتن = 7 لیتر در دقیقه
شیر خانگی استاندارد = 10 لیتر در هر دقیقه

میزان آب مصرفی خانگی بر اساس سایز خانه

  • سوییت کوچک: 10 – 20 لیتر در دقیقه
  • خانه کوچک: 20 – 30 لیتر در دقیقه
  • خانه متوسط: 30 تا 50 لیتر در دقیقه
  • خانه بزرگ: 50 تا 90 لیتر در دقیقه

البته این ارقام به تعداد افرادی که در خانه زندگی می‌کنند نیز بستگی دارد. برای اگر شما 3 حمام در خانه داشته باشید و تنها 2 نفر در خانه زندگی کنند، میزان جریان آب نسبت به زمانی که ۴ نفر در همان خانه زندگی کنند، بسیار کمتر خواهد بود. در کنار بعضی پمپ های صنعتی برای سنجش دبی، از فلومتر (دبی سنج) استفاده می شود.

پمپ آب خانگی چند مرحله‌ای

اگر میزان فشار آب وارد به پمپ آب خانگی همیشه ثابت باشد، برای پمپ خانگی چند مرحله‌ای بهترین گزینه هستند. بنابراین اگر مخزن آب شما در بالای زمین است و یک لوله تخلیه در پایین مخزن هست و پمپ هم در پایه مخزن قرار دارد ، به این معنی است که فشار ثابت است و چنین شرایطی مناسب پمپ‌های چند مرحله‌ای است. اگر پمپ آب نزدیک به خانه قرار دارد نیز این پمپ بسیار مناسب است ، زیرا بسیار بی‌صدا است. پمپ‌های چند مرحله‌ای ، از چندین پروانه و مجموعه‌ای از دیفیوزرها استفاده می‌کنند ، تا برای افزایش فشار از پمپ ، از انرژی کمتر استفاده کنند.

کنترل فشار و نحوه عملکرد آن

سیستم کنترل اتوماتیک ، با تشخیص فشار (معمولا در 150kpa یا 220kpa) روشن می‌شود و با تشخیص جریان پمپ آب خانگی را خاموش می‌کند. در سیستم‌های سنتی نیازی به هیچ مخزنی نیست. هیچ فضایی برای شارژ دوباره وجود ندارد و همچنین در زمان استفاده، در فشار و جریان هیچ تغییری ایجاد نمی‌شود. و به تنظیم یا نگهداری خصی نیاز ندارد. دستگاه طوری برنامه ریزی شده است که تمام عملیات کنترل پمپ را به طور خودکار انجام دهد. هنگامی که اتفاقی می‌افتد که در کارکرد پمپ وقفه ایجاد می‌کند مثل قطع شدن آب ، انسداد لوله مکش ، و غیره ، این دستگاه ، محل اشکال را تشخیص داده و چراغ قرمز نشان‌دهنده خرابی روشن می‌شود ، در عین حال یک سیگنال توقف به پمپ آب ارسال می‌شود تا در نبود آب، آسیبی به پمپ آب خانگی وارد نشود. پس از اصلاح علت مشکل ، سیستم با فشار دادن دکمه ری‌استارت دوباره به کار میفتد. اگر نیاز به تعمیر و عیب یابی پمپ آب خانگی و یا تعمیر موتورخانه و شوفاژ دارید، آن را به ما بسپارید.

سیستم فشار و پمپ آب خانگی چگونه کار می‌کند؟

دانستن اصول چگونگی عملکرد سیستم آب پمپ خانگی ، هنگام انتخاب یک سیستم تصفیه آب، بسیار مهم است زیرا اگر سیستم تصفیه نادرستی مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به دشت فشار آب و جریان آب خانه را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، اگر برای چاه ، یک مخزن فشار مورد استفاده قرار گیرد، سیستم تصفیه آب باید بعد از مخزن تحت فشار نصب شود تا از آسیب رسیدن به پمپ آب خانگی جلوگیری شود. اکثر آب چاه ، به طور خودکار به وسیله یک پمپ زیرآبی یا یک پمپ جت که روی زمین قرار دارد ، از زیر زمین به بیرون پمپ شده و فشار آب خانه را تامین می‌کند. برخی از سیستم‌های آب چاه ، از مخزن ذخیره‌سازی بزرگ برای ذخیره آب قبل از پمپ دوباره به خانه استفاده می‌کنند. تغذیه برخی دیگر از سیستم‌های آب چاه ، جاذبه است و از جاذبه برای تامین فشار آب خانه استفاده می‌کنند. سیستم‌های پمپ‌های آب خانگی ، انواع و اندازه‌های مختلفی دارند. برخی از آنها تنها برای کشیدن آب از منبع طراحی شده‌اند. برخی دیگر نه تنها آب را بیرون می‌کشند ، بلکه آب را در کل سیستم ، انتقال نیز می‌دهند. بعضی پمپ‌ها مختص کاربردهایی مانند افزایش فشار و یا تامین یک خروجی ویژه هستند. پمپ‌های تقویت‌کننده باید بعد از مخزن ذخیره نصب شوند، اگر نصب پمپاژ به درستی صورت نگیرد، آب نخواهید داشت. برای ساختمان های بزرگتر بجای پمپ از بوستر پمپ خانگی استفاده می شود.

مخزن فشار پمپ خانگی

برخی تمایل دارند مخازن ذخیره آب اضافی داشته باشند. به طور کلی، ظرفیت ذخیره اضافی برای تامین آب یک روز کافی است. ذخیره اضافی آب برای زمان‌هایی که برق قطع است و دیگر موارد اضطراری لازم می‌شود. مخازن فشار، درواقع مخازن ذخیره‌سازی سیستم آب هستند، که سه نوع اصلی دارند. مخازن دیافراگمی که به طور دائمی هوا و آب را از هم جدا نگه می‌دارد. مخازن همراه با شناور یا جداکننده هوا از آب (که در سال‌های اخیر خیلی استفاده نمی‌شوند) و مخازن فولادی.

نکات مهم قبل از نصب پمپ آب خانگی

مشکلات لوله کشی: پیش از نصب یک پمپ آب خانگی، برخی از مشکلات لوله کشی مشترک را در نظر بگیرید تا لوله های خانه خود را به ضربه ای که برای ایجاد فشار لازم به آن نیاز دارند، مجهز کنید. اگر متوجه شوید که فشار کم آب در یک منطقه خاص وجود دارد، مانند دوش حمام، احتمالا گرفتگی یا مانعی در سر دوش یا اتصال لوله ها وجود دارد. از یک لوله کش کمک بگیرید که انسداد لوله را برطرف کرده و به ایجاد ساختار جدید در سردوش کمک کند. اگر شما به طور معمول فشار آب پایین در سرتاسر خانه را تجربه می کنید، ایده خوبی است که یک لوله کش، لوله ها را کنترل کند. لوله ها می توانند از انسداد سیستمیک یا نفوذ ریشه درخت رنج ببرند.

حذف محدودیت جریان آب: اگر اخیرا به خانه جدید خود رفته اید، صاحبان قبلی ممکن است محدودیت های فشارآب را بر روی وسایل خاصی به عنوان یک اقدام صرفه جویی در مصرف انرژی نصب کرده باشند. شیرهای آب را بررسی کنید و هر محدودیتی را پیدا کردید را حذف کنید.

بررسی محدودیت های محلی برای فشار آب: ممکن است که شهر شما محدودیت هایی در فشار آب موجود ایجاد کند. شما می توانید تماس بگیرید و از آنها بخواهید فشار را افزایش دهند.

آزمایش لوله های قدیمی: لوله های قدیمی در یک زمانی طولانی می توانند جریان آب را محدود کنند. از یک لوله کش با ابزار تشخیص دوربینی برای رفع این مشکل کمک بگیرید. اگر ساختار آنها مشکل داشته باشد، قبل از نصب پمپ آب خانگی، ابتدا بخش هایی از سیستم را جایگزین کنید.

حذف نرم کننده آب: اگر شما یک نرم کننده آب را در خانه خود نصب کرده اید، می توانید فشار آب را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.در برخی موارد، شما کار خاصی در مورد فشار آب کم در طبقه دوم نمی توانید انجام دهید. با هر اینچ افزایش در طول لوله کشی، فشار آب به طور پیوسته کاهش می یابد.به عنوان مثال، فشار آبی که 40 متر مکعب در یک زیرزمین اندازه گیری می شود، می تواند تا زمانی که آن را به طبقه دوم می رسد، بیش از 10 متر مکعب فشار را کاهش دهد.پس از حذف هر یک از مشکلات فوق، گام بعدی خرید پمپ آب خانگی برای بهبود فشار آب در داخل خانه و نصب آن می باشد.

پمپ خانگی، درست بعد از شیر اصلی قطع می شود و به طور معمول می تواند فشار آب خانه را تا 70 متر مکعب افزایش دهد.لوله کش می تواند به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید که به چه میزان افزایش در پمپ آب خانگی خود نیاز دارید. هزینه خرید پمپ آب متوسط حدود 4500000 تومان است البته این قیمت بدون هزینه کار برای نصب واحد می باشد. در حالیکه قیمت آن می تواند به بیش از 7000000 تومان افزایش یابد، که وابسته به ویژگی ها و اندازه پمپ آب خانگی است که شما انتخاب می کنید. نیازی به تحمل فشار کم آب وجود ندارد. اگر سیستم لوله کشی خانه شما سالم است، جهشی در ابتدای سیستم آب رسانی خود با نصب یک پمپ آب خانگی ایجاد کنید.

دیگر محصولات

برندهای مطرح