پمپ استخر

دسته بندی محصولات

پمپ تصفیه استخر لئو (14)

پمپ تصفیه استخر ایمکس (17)

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP350E-2

5,501,952 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP356

6,208,000 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP804

7,200,000 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP1104E

7,244,800 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP1104

7,650,000 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP804E

8,081,920 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP1604E

9,020,160 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP1604

9,550,000 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP806

9,578,240 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP1106

9,894,400 تومان

پمپ استخر 0/5 اسب سیستما سری TSW500

10,039,200 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP2204E

10,202,880 تومان

پمپ تصفیه استخر ایمکس SC075

10,303,650 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP2204

10,800,000 تومان

پمپ سه فاز اتابلوک پنتاکس CM50-250A

10,976,300 تومان

پمپ استخر 0/75 اسب سیستما سری TSW750

11,665,230 تومان

پمپ تصفیه استخر ایمکس SC100

11,732,000 تومان

پمپ تصفیه استخر لئو مدل XKP1606

12,288,000 تومان

پمپ استخر 1 اسب سیستما سری TSW1000

12,473,350 تومان

پمپ استخر 1/5 اسب سیستما سری TSW1500

13,170,220 تومان

پمپ تصفیه استخر ایمکس SC150

13,438,000 تومان

پمپ تصفیه استخر ایمکس SB10

14,300,000 تومان

پمپ تصفیه استخر ایمکس SPH100

14,664,000 تومان

پمپ تصفیه استخر ایمکس SB15

15,000,000 تومان

کاربرد پمپ استخری چیست؟

پمپ استخری قلب سیستم لوله کشی استخر شما است. بدون آن، هیچ گردش آبی در استخر نخواهید داشت، و آب از طریق سیستم فیلتراسیون شما جریان نمی یابد تا به درستی تمیز شود. و این یعنی یک استخر کثیف و جلبکی و زننده پر از آب راکد دارید. اساساً یک حوض سیمانی است، که نمی خواهید در آن شنا کنید.در ادامه با بررسی یکی از مهم ترین تجهیزات استخر با ما همراه باشید.

آناتومی پمپ استخر

قبل از خرید یک پمپ استخری جدید، درک نحوه عملکرد آن مفید خواهد بود. پمپ استخر از سه جزء اصلی تشکیل شده است: محفظه، پروانه و موتور.آناتومی ساختار پمپ استخری محفظه شامل یک سطل و سبد با درب شفاف در بالا است. آب استخر به داخل این سطل، از طریق سبد و تا فیلتر مکیده می شود. پروانه یک تیغه معکوس با چرخش سریع است که آب را به داخل می مکد و آن را به سمت فیلتر هدایت می کند. موتور به پشت محفظه پمپ متصل است و تنها هدف آن چرخاندن پروانه است. گاهی اوقات می شنوید که از آن به عنوان الکتروموتور نامبرده میشود.

انواع پمپ استخر

پمپ های استخر از زمانی که برای اولین بار اختراع شدند، راه طولانی را پیموده اند و تا سه نوع در بازار به تکامل رسیدند.

1.پمپ های تک سرعته

تک سرعته بودن به این معناس که موتور پروانه را با توجه به اسب بخار موتور فقط با یک سرعت می چرخاند. اگر یک پمپ استخر تک سرعته را تعویض می کنید، توصیه می کنیم حداقل به یک پمپ دو سرعته یا بهتر ارتقا دهید. آنها کارآمدتر هستند و آب استخر را سریعتر در گردش قرار میدهند.

2.پمپ های دو سرعته

همانطور که از نام این پمپ ها مشخص است، دو سرعت : کم و زیاد دارند. سرعت بالا برابر با یک پمپ تک سرعته است. سرعت کمتر انرژی کمتری مصرف می کند، اما ممکن است در گردش آب کارآمد نباشد. این به حجم استخر شما بستگی دارد.

3.پمپ های با سرعت متغیر

بله، این پمپ ها نسبت به پمپ های تک سرعته یا دو سرعته گران تر هستند و به حق نیز چنین است. به جای موتورهای القایی مانند انواع دیگر، یک پمپ استخری با سرعت متغیر از موتور آهنربای دائمی استفاده می کند، نوعی که در خودروهای الکتریکی استفاده می شود. موتور آهنربا اصطکاک کمتری نسبت به موتور القایی ایجاد می کند. اصطکاک کمتر موتور برابر با راندمان بالاتر است. پمپ‌های با سرعت متغیر نیز انرژی کمتری مصرف می‌کنند و آب را سریع‌تر گردش میکنند. آنها همچنین با دورهای کمتر در دقیقه (RPM) نسبت به پمپ های تک سرعته و دو سرعته کار می کنند، بنابراین کم صداتر هستند.

ویژگی های پمپ استخر که باید بدانید

ممکن است بدانید کدام نوع را می خواهید، اما قبل از تصمیم گیری نهایی، مطمئن شوید که یک پمپ استخر با ویژگی های مناسب برای استخر خود انتخاب می کنید.

داخل زمین یا بالای زمین

شما می توانید پمپ هایی را هم برای استخرهای روی زمین و هم برای استخرهای درون زمینی پیدا کنید. در حالی که آنها معمولاً قابل تعویض هستند، بهتر است یک پمپ استخر طراحی شده برای نوع استخر خود تهیه کنید.

توان (اسب بخار)

هرچه پمپ استخر شما قوی‌تر باشد – به این معنی که اسب بخار بیشتری داشته باشد – سریع‌تر آب را برمی‌گرداند، بنابراین می‌توانید کمتر و برای مدت زمان کوتاه‌تری آن را اجرا کنید. اما این به اندازه فیلتر شما و لوله های سیستم فیلتراسیون نیز بستگی دارد. یک پمپ با اسب بخار بیش از حد می تواند یک فیلتر کوچک را تحت الشعاع قرار دهد. اما اگر سیستم شما از لوله های سه اینچی استفاده می کند، می توانید یک پمپ سه اسب بخاری نصب کنید که با سرعت بیشتری کار می کند. اما اگر یک استخر کوچک داشته باشید، سه اسب بخار می تواند خیلی زیاد باشد، که فقط انرژی را هدر می دهد و هزینه بیشتری را به همراه دارد. مطمئن شوید که پمپی را انتخاب کنید که سیستم فیلتراسیون را تحت الشعاع قرار ندهد، اما همچنان قدرت کافی برای گردش آب استخر شما را با سرعت کافی داشته باشد.

خروجی پمپ

شما در اینجا دو گزینه دارید: پایه بالا یا نصب جانبی. این نشان می دهد که خروجی پمپ استخر – که به فیلتر منتهی می شود – در کجا قرار دارد. اگر ورودی فیلتر شما در بالای پمپ قرار دارد، به یک پایه بالا نیاز دارید. اگر ورودی فیلتر در کنار پمپ قرار دارد، به یک پایه جانبی نیاز دارید. قبل از خرید پمپ استخر، مطمئن شوید که موقعیت ورودی فیلتر خود را بررسی کرده اید تا مطمئن شوید که پایه محفظه در محل صحیح قرار گرفته است.

آیا پمپ استخر ضروری است؟

استخر شما به پمپ استخری نیاز دارد، هنگامی که پمپ استخری روشن است، آب را در حرکت نگه می دارد. در غیر این صورت آب راکد می شود و چیزهایی مانند جلبک ها و باکتری ها رشد می کنند. پمپ همچنین زباله ها را از آب پاک می کند و با فشار دادن آب از طریق سیستم فیلتراسیون، مواد شیمیایی استخر را مخلوط نگه می دارد.یکی پیشنهادات کارشناسان ما خرید پمپ تصفیه استخر ایمکس می باشد. که رضایت مشتریان را در پی داشته است.

تفاوت پمپ استخر و پمپ آب چیست؟

پمپ آب خانگی، جریان آب و فشار آب را برای در لوله کشی ساختمان افزایش میدهند. پمپ های استخر نوعی پمپ شناور هستند که آب استخر را در گردش قرار میدهند و با گذراندن آب از فیلتر (استرینر) زباله ها و آلودگی را فیلتر می کنند.

تفاوت پمپ استخر و فیلتر شنی چیست؟

در حالی که پمپ های استخر وظیفه گردش آب استخر را بر عهده دارند، فیلترهای شنی وظیفه اصلی حذف زباله ها و آلاینده ها از آب را بر عهده دارند.

کارکردن پمپ استخر در تمام روز مشکلی ندارد؟

به طور کلی کار کردن پمپ استخر به مدت 12 ساعت در روز گزینه خوبی است. در این صورت حجم کل آب استخر شما 2 تا 3 بار در هر 24 ساعت از طریق سیستم شما فیلتر می شود. برای اطلاعات بیشتر به مقاله “اگر پمپ آب بدون آب کار کند چه می شود؟” مراجعه کنید در این مورد به صورت کامل توضیح داده شده است.

اجزا پمپ تصفیه استخر

  • موتور
  • پیشران
  • موگیر

موتور پمپ تصفیه استخر

موتور استخر یک وسیله الکتریکی است که با ولتاژ 110 یا 220 و دور گردش rpm 3450 کار می‌کند. موتور پمپ تصفیه استخر به منظور خنک شدن و داشتن دمای معتدل با محیط بیرون تبادل هوا دارد و برای همین باید در مکانی نصب شود که اول از همه هوا در پیرامون آن وجود داشته و دوم اینکه آب استخر به درون آن نفوذ نکند.

پیشران پمپ استخر

به قسمت انتهای شافت موتور پمپ تصفیه آب استخر، پیشران متصل می‌شود. هنگامی که این پیشرانه به چرخش درمی‌آید، آب از طریق یک موگیر که در انتهای موتور (البته در سر موتور از طرف آب استخر) قرار دارد و با استفاده از لوله‌ها به فیلتر هدایت می‌کند. روی پیشرانه حفره‌های کوچکی وجود دارد که خیلی حساس هستند. در واقع اگر فشار بالای فیلتر کمی از مقدار استاندارد پایین باشد یا میزان فشار آب بازگشتی کاهش پیدا کند، پیشرانه آسیب جدی خواهد دید.

موگیر پمپ استخر

بخش بعدی موگیر است. در واقع تفاوت پمپ استخر با دیگر پمپ‌ها در این ابزار است. در واقع آب استخر پس عبور از اسکیمر، وارد یک محفظه سبد دار به نام موگیر می‌شود که در اینجا ذرات معلق و گردوغبار 1 تا 2 میلیمتر گرفته می‌شود. داخل موگیر، سبدی وجود دارد که باید هر هفته حداقل دو بار مورد بررسی قرار بگیرد. اگر سبد کثیف باشد و تمامی روزنه‌های آب گرفته شود، جریان آب به درون پمپ محدود شده و پمپ استخر به جای آب، هوا را به داخل پمپاژ خواهد کرد. سبد یک ابزار حیاتی برای کارکرد بهتر پمپ است. نبود آن حتی می‌تواند به کارکرد صحیح پیشرانه آسیب جدی وارد کند.

تفاوت پمپ استخر با دیگر پمپ‌ها

  1. جنس بدنه مقاوم‌تری دارند

جنس بدنه پمپ استخر از پلیمرهای مخصوص با کیفیت بالا است که مانع خوردگی و آسیب دستگاه در برابر آشغال، اسید، کلر می‌شوند. در واقع تمامی اجزای پمپ تصفیه استخر دارای خاصیت ضد خوردگی هستند.

  1. قرار گرفتن موگیر

موگیر یا همان استرینر که در بالا به آن اشاره شد، ابزاری است که در دهانه موتور نصب شده و با کمک پیشرانه، مانع از ورود ذرات به اندازه 1 تا 2 میلیمتر می‌شود. موگیرها فقط در پمپ‌های استخری وجود دارند.

  1. دارای هد و دبی با کیفیت بالا

در پمپ استخر به خاطر هماهنگی بالای اجزا به منظور کارکرد بهتر و تصفیه کامل آب، باید از هد و دبی‌های مخصوص با کیفیت بالاتری استفاده شود. این هد و دبی‌های مخصوص علاوه بر افزایش کیفیت فیلتر آب، سرعت گردش را هم بیشتر خواهد کرد.

چه نکاتی در خرید پمپ استخر در نظر بگیریم؟

  • دارای برچسب و سیستم SVRS باشد تا هم آشغال‌ها را به درستی جدا کرده و در هنگام بروز مشکلات موتور پمپ را به صورت اتوماتیک خاموش کند.
  • اندازه لوله، سوراخ‌های مکش و میزان فشار
  • گارانتی و مقدار زمان آن و اینکه شامل چه مواردی می‌شود.
  • سروصدای کمتری در فعالیت داشته باشد.
  • دارای برچسب مصرف بهینه انرژی باشد.
  • دبی متناسب فیلتر شنی انتخاب کنید.
  • هد را متناسب با فاصله تا استخر و تعداد اتصالات لوله کشی در نظر بگیرید.
  • از شرکت‌های معتبر خریداری کنید.

شما می توانید پس از سفارش محصول خود به نمایندگی تهران، آن را در اقصی نقاط ایران از جمله استان ها و شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، گلستان، گرگان، مازندران، ساری، رشت، گیلان، خراسان، خوزستان، اهواز، آبادان، کرمان، یزد، همدان، کرج، قم، کرمانشاه، ارومیه، اردبیل، بندرعباس، اراک، زنجان، قزوین، ارومیه، لرستان، خرم آباد، کردستان، سنندج، زاهدان، بوشهر، بیرجند و یاسوج تحویل بگیرید.

چه زمانی باید از پمپ استخر استفاده کرد؟

زمان به کار انداختن پمپ استخری به دو عامل بستگی دارد: نیاز شیمیایی و هزینه انرژی. با توجه به اینکه نور فرابنفش خورشید باعث از بین بردن کلر آب می‌شود و کلر یک ماده حیاتی و لازم برای ضدعفونی کردن آب استخر است ،بهترین راه برای به جریان انداختن کلر در آب، استفاده از پمپ استخر خواهد بود؛ برای همین، باید در روز که احتمال از دست رفتن کلر توسط نور خورشید زیاد است نیز پمپ استخر را به کار انداخت.

متأسفانه به کار انداختن مداوم موتور پمپ برای گردش و تزریق کلر در طول روز و زمانی که خورشید هنوز در آسمان است، هزینه بر خواهد بود. برای همین بهتر است که موتور پمپ تصفیه استخر را در هنگام غروب که شدت نور خورشید کم شده و قبل از تاریکی کامل هوا فعال کنید. البته این نکته برای استخرهای روباز توصیه می‌شود و استخرهای مجتمع‌های ورزشی که اکثراً بسته است، بهتر است که بر اساس یک برنامه زمانی، پمپ را فعال کنید.

چه مقدار زمانی باید پمپ استخر فعال باشد؟

زمان فعال بودن پمپ تصفیه آب استخر هم به دو عامل نیاز شیمیایی و فیلتر کردن بستگی دارد. در تابستان که طول روز بلند است، نیاز آب استخر به موادی مانند کلر زیاد است. این مسئله باعث افزایش زمان کارکرد پمپ و فیلتر برای گرفتن آشغال‌ها می‌شود. زمان دقیقی را نمی‌توان برای مقدار کارکرد پمپ تعیین کرد و این زمان بسته دمای آب، میزان استفاده از استخر و فصل متغیراست؛ اما حداکثر زمان متوسط فعال بودن پمپ در تابستان 12 ساعت در روز و حداقل 5 ساعت و در زمستان و پاییز 5 ساعت در روز است. این زمان بیشتر برای استخرهایی است که هر روز از آن‌ها استفاده می‌شود.

نکات مهم در هنگام استفاده از پمپ استخر

  • موتور پمپ استخر به آب خیلی حساس است. موتور به اصطلاح باید به خوبی نفس بکشد و از این رو تهویه مناسبی داشته باشد. برای همین موتور پمپ استخر را نباید در یک محفظه دربسته قرار بدهید.
  • مراقب ولتاژ موتور باشید تا از حد استاندارد پایین نیاید. پایین بودن ولتاژ باعث آسیب رساندن به کارکرد صحیح پمپ می‌شود.
  • در هنگام تعویض موتور، دیگر اجزای مرتبط مانند پیشرانه (پروانه) را حتماً عوض کنید تا موتور دچار اضافه بار و افزایش دما و در نتیجه سوختگی نشود.
  • موتور پمپ باید بر اساس یک برنامه زمانی و توسط یک متخصص مورد بازبینی قرار بگیرد. قطعاتی مانند پیشرانه به دلیل استفاده زیاد دچار ساییدگی شده و این می‌تواند عواقب جبرانی ناپذیری را به خود پمپ وارد کند.
  • مراقب صدای موتور باشید. زیاد بودن صدا بیش از حد به معنای وجود یک مشکل در کارکرد صحیح پمپ است.
  • اختلاف کف موتورخانه استخر با قسمت عمیق باید 2 متر باشد تا فشار آب به کافی به پمپ وارد شود.
  • پمپ استخر باید 15 سانتیمتر از کف موتورخانه بالا باشد و به صورت شیبی قرار بگیرد تا مانع از نفوذ آب به داخل پمپ شود.
  • از اتصالات 90 درجه خودداری کنید.

دلایل اصطحلاک پمپ تصفیه استخر

1) عدم انتخاب صحیح پمپ تصفیه استخر
2) سیال تحت پمپاژ مایعی بجز آب باشد
3) کارکرد سیال بدون سیال و یا حجم کم سیال در پمپ تصفیه استخر
4) رعایت نکردن ارتفاع مکش مثبت بروی پمپ تصفیه استخر
5) دما و فشار کاری بیشتر از حد مجاز مندرج در کاتالوگ فنی
6) عدم نصب صحیح برقی و مکانیکی پمپ
7) نوسانات برقی و عدم نصب و عدم رعایت موارد حفاظتی در تابلو برق