پمپ کارواش

دسته بندی محصولات

هیچ محصولی یافت نشد.

دستگاه پمپ کارواش یک دستگاه شستشوی مکانیزه است که برای خانه، خودرو دیگر تجهیزات صنعتی استفاده می شود. پمپ کارواشی به سه نوع خانگی، صنعتی و نیمه صنعتی تقسیم می شود. تفاوتی که این پمپ ها با هم دارند در قدرت موتور و فشار بار الکتریکی آنها میباشد. پمپ های خانگی معمولا تکفاز بوده ولی پمپ های صنعتی سه فاز و دارای قدرت موتور بیشتری میباشند. پمپی که در کارواش ها یا واترجت ها استفاده می شود, پمپ پیستونی میباشد و به همین علت نام دیگر این پمپ پمپ پیستونی میباشد. در حقیقت پمپ کارواش یا واترجت وسیله ای برای شستشو میباشد و پمپ پیستونی در داخل آن قرار گرفته است. پمپ کارواش  دارای دو نوع موتور میباشد که این موتورها تکفاز و سه فاز می باشند. از پمپ کارواش یا واترجت همچنین برای شستشو در مصارف خانگی مانند شستشوی اتومبیل، کف سالن خانه و راهروها و شیشه ها استفاده می شود. البته پمپ کارواش یا واترجت در مصارف صنعتی هم کاربرد دارد. موارد استفاده پمپ های کارواش عبارتند از: پاک کننده چربی، رنگ بری، رسوب زدایی، شستشوی دستگاهها و تاسیسات صنعتی و بسیاری موارد دیگر. پمپ کارواش قابلیتهایی دارد که موجب شده تا در صنایع مختلف از جمله صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، سرامیک و لوله سازی  از آن به طور بهینه استفاده شود. این سری از پمپ ها در دو نوع تک فاز و سه فاز برای مصارف مختلف خانگی و صنعتی تولید و عرضه می شوند. شرکت پایا گسترش خورشید تابان  نماینده فروش انواع برندهای پمپ کارواش در تهران و شهرستان ها می باشد.

کاربردهای پمپ کارواش

  • شستشوی اتومبیل و کلیه تاسیسات ساختمانی
  • شستشوی نمای شیشه ای ، سنگی ، سیمانی ، آجری و غیره با کیفیت و سرعت بالا
  • شستشوی کلیه ماشین آلات صنعتی و ساختمانی
  • شستشوی ایرانیت ، پشت بام ، کف پارکینگ ، پیاده رو و کلیه سطوحی که دچار جرم گرفتگی می باشند.
  • جرم گیری استخرها بدون آسیب رساندن به بند کشی
  • چربی برداری و شستشوی سطل زباله و محیط

شما می توانید پس از سفارش محصول خود به نمایندگی تهران، آن را در اقصی نقاط ایران از جمله استان ها و شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، گلستان، گرگان، مازندران، ساری، رشت، گیلان، خراسان، خوزستان، اهواز، آبادان، کرمان، یزد، همدان، کرج، قم، کرمانشاه، ارومیه، اردبیل، بندرعباس، اراک، زنجان، قزوین، ارومیه، لرستان، خرم آباد، کردستان، سنندج، زاهدان، بوشهر، بیرجند و یاسوج تحویل بگیرید.

نحوه کار کردن پمپ کارواش خانگی

پمپ کارواش به آب فشار می آورد و آب را از طریق لوله نازل به سمت جسم مورد نظر با فشار وارد میکند. قدرت پاک کنندگی پمپ کارواش خیلی از ابزارهای دیگر از جمله شلنگ باغبانی بیشتر است زیرا آب را با فشار بیشتری وارد پمپ میکند و فشار ناشی از پمپ می تواند به راحتی آلودگی وکثیفی را از سطوح مورد نظر پاک کند.

علائم اختصاری پمپ کارواش

GPM فشار آب: معمولا فشار آب بین 1 تا 5 GPM میباشد. هر چه فشار آب بیشتر باشد زمان کمتری برای شستشو مصرف میشود. مصرف کنندگان حرفه ای که تا حد زیادی از پمپ کارواش استفاده میکنند، پمپ کارواشی خریداری میکنند که فشار آب بیشتری داشته باشد در نتیجه می توانند در طول روز کار بیشتری انجام دهند.

PSI فشار بار الکتریکی: فشار معمول پمپ کارواش بین 1000 تا 3500 میباشد. PSI فشار وارده به موتور را نشان می دهد. البته فشار واقعی بر سطح، بستگی به نازل و فاصله ی نازل از سطح دارد.

CP قدرت پاک کنندگی: این حاصلضرب GPM در PSI میباشد و قدرت پاک کنندگی کلی یک کارواش را نشان می دهد.

اجزای پمپ کارواشی

موتور: پمپ کارواش گازسوز قدرت خود را از موتر میگیرد. موتورها با توجه به اندازه گیری مخزن کمپرس شان  و بر حسب سانتی متر مکعب اندازه گیری می شوند. هر چقدر اندازه ی موتور بزرگتر باشد، قدرت آن نیز بیشتر است.

موتور برقی: پمپ کارواش برقی برای تامین قدرت برق خود مستلزم موتور میباشد. قدرت موتور برقی بر حسب وات و آمپر محاسبه می شود.

پمپ: اکثر پمپ هایی که در کارواشهای خانگی استفاده میشوند دارای پمپ محوری میباشند  این نوع پمپ کیفیت متوسطی دارد.کارواش های صنعتی گسترده از پمپ های پیستونی سه فاز استفاده می کنند ولی کارواش های کوچکتر از موتورهای متحرک استفاده می کنند.

شلنگ کارواش: شلنگ کارواش در قطر و طول متنوع و همچنین در جنس و اتصالات گوناگون موجود میباشد. به طور معمول قطر شلنگ دولا سیم ¼ اینچ است. مصرف کنندگان حرفه ایی در کارواش ها از شلنگ های دولا سیم با قطر ۳/۸۸ اینچی استفاده می کنند زیرا این شلنگ ها مخصوص فشار آب بالا هستند و آب را با فشار بیشتری خارج میکنند در نتیجه جسم مورد نظر در زمان کمتری تمیز میشود. جنس بیشتر این شلنگ ها از پلاستیک میباشد. در بیشتر پمپ درکارواش های برقی شلنگ پلاستیکی داخل جعبه قرار دارد و در پمپ کارواش های گازسوز شلنگ بیرون جعبه قرار دارد. اگر بخواهید می توانید برای پمپ کارواش شلنگ پلی اورتان که انعطاف پذیرتر، بادوام تر و سبک تر است را هم سفارش دهید ولی این شلنگ هزینه  جداگانه ایی دارد.

نازل: نازل میتواند آب را در جاهای مختلف با فشارهای متفاوت پخش کند. 7 نوع نازل وجود دارد: نازل صفر درجه، که یک جت آبی نقطه ای می سازد. نازل 400 درجه ای آب را پخش می کند بنابراین به سطح بیشتری آب می رساند و فشار آب را کمتر می کند. یکی از نازل هایی که برای سطوح سخت استفاده می شود نازل توربوی روتاری (دوار) است. این نازل صفر درجه با دور موتور 3000 می چرخد و می تواند تا شعاع 25 درجه از اطرافش را تمیز کند.

سایر اتصالات: در پمپ کارواش  قطعه ی قابل اتصال دیگر برای افزایش قابلیت پاک کنندگی وجود دارد. پر کاربردترین نوع پمپ کارواش یک پمپ مخصوص دارد که از نازل روتاری (دوار) استفاده می کند. این نازل با سری گردی که دارد، بخش های بزرگ را سریع تر تمیز می کند.

مقایسه بین پمپ کارواش گازسوز و پمپ کارواش برقی

مزایای پمپ کارواش گازسوز

این پمپ کارواش دارای قدرت بیشتری میباشد و به راحتی قابل حمل است چون نیازی به برق ندارد. قطعات پمپ کارواش گازسوز دارای دوام بیشتری میباشد.

معایب پمپ کارواش گازسوز

در مقایسه با سایر پمپها قیمت بیشتری دارد و هزینه تعمیر و نگهداری آن زیاد است و همچنین سر و صدای زیادی دارد. این پمپ دود زیادی دارد و وزن و اندازه آن از سایر پمپها بیشتر است بنابراین ممکن است به راحتی قابل حمل نباشد.

مزایای پمپ کارواش برقی

این پمپ نسبت به سایر پمپها قیمت مناسب تری دارد و سرو صدای آن پایین است. پمپ کارواش برقی در داخل ساختمان استفاده میشود و بهترین مزیتی که دارد این است که بدون دود میباشد و در نتیجه هوا را آلوده نمیکند. همچنین هزینه تمیز کاری و نگهداری آن پایین است.

معایب پمپ کارواش برقی

این نوع پمپ قدرت موتور کمتری دارد در نتیجه آب بیشتری مصرف میکند و چون با برق کار میکند و سیار نیست  نمیتوان به راحتی آن را در همه جا استفاده کرد. از آنجایی که پمپ کارواش برقی با برق کار میکند سیم برق آن گاهی مزاحم کار میشود و چون قطعات آن پلاستیکی است و ممکن است زودتر از حد معمول از بین برود، دوام کمتری دارد.