پمپ تزریق مواد شیمیایی در واقع برای انتقال محلول‌ها و مواد شیمیایی به کار گرفته می‌شود. پمپ های تزریق مواد شیمیایی نسبت به دیگر پمپ ها بسیار مقاومت تر هستند. برای اینکه پمپ های مواد شیمیایی امکان تماس مستقیم با انواع مواد شیمیایی را داشته و از این رو در ساخت‌ها باید از قطعاتی استفاده شود که در برابر مواد شیمیایی و خطرناک مقاومت بیشتری داشته باشند. متأسفانه به دلیل تنوع بسیار زیاد انواع مواد شیمیایی در بازار، نمی‌توان فقط از یک پمپ برای همه مواد استفاده کرد و گاهی اوقات پیش می‌آید که دستگاه شما نسبت به مواد مقاومت کمتری داشته و از این رو آسیب جدی ببیند. بهترین راه این است که در ابتدا نوع محلول یا مواد را به همراه ویژگی‌های آن مورد بررسی قرار داده و سپس یک پمپ مواد شیمیایی متناسب با آن را خریداری کنید. از پمپ مگنتی نیز در انتقال مواد شیمیایی استفاده می شود. شرکت پایا گسترش خورشید تابان (پمپ خوب) نماینده فروش انواع پمپ تزریق مواد شیمیایی در تهران و شهرستان ها می باشد.

برای خرید پمپ تزریق مواد شیمیایی و یا دریافت کاتالوگ و لیست قیمت پمپ تزریق مواد شیمیایی با کارشناسان ما در شرکت پایا گسترش خورشید تابان تماس بگیرید.

پمپ مواد شیمیایی

انواع پمپ تزریق مواد شیمیایی

  1. مونو پمپ

به این پمپ نیز پمپ پلیمری یا ضد اسید هم می‌گویند (در واقع نام دیگر پمپ مواد شیمیایی است). این دستگاه، انتقال مواد شیمیایی بدون ضربه، پالس یا آسیب رساندن به مایع درون است. همچنین امکان انتقال مایع‌ها با ذرات معلق در این نوع پمپ‌ها وجود دارد.

اجزای تشکیل دهنده مونو پمپ شامل روتور که به صورت استوانه­ای شکل درون استاتور است، استاتور که به دو شکل تیوب دار فلزی و بدون تیوب پلاستیکی است، جعبه دنده و اتصالات که وظیفه آن نگهداری محور نیرو و گشتاور گیبرکس است، بدنه پمپ، موتور که باعث شروع انتقال حرکت می‌شود و کوپیلینگ است.

  1. پمپ پریستالتیک

اساس حرکت این پمپ‌ها برای انتقال مواد شیمیایی همانند انقباض و انبساط ماهیچه است. در واقع باز و بسته شدن این پمپ در اطراف لوله باعث انتقال مواد می‌شود. پمپ مواد شیمیایی پریستالتیک یکی از قدیمی‌ترین نوع این پمپ‌ها است که حداقل 60 سال مورد استفاده مردم و شرکت‌های مختلف قرار می‌گیرد.

  1. پمپ با محرک مغناطیسی

یکی از مهم‌ترین پمپ‌ها که از آن برای جلوگیری از نشت مایعات خطرناک و سمی استفاده می‌شود. این پمپ‌ها بدون آب بند می‌باشند. این نوع پمپ‌ها به دو دسته پمپ‌هایی با محرک مغناطیسی و پمپ‌های کند (Canned) تقسیم می‌شوند. از دوزینگ پمپ نیز برای تزریق مواد شیمیایی استفاده می شود.

انواع جنس پمپ مواد شیمیایی

  • فلزی

جنس پمپ تزریق مواد شیمیایی فلزی معمولاً از فولاد ضد زنگ، فولادهای آلیاژی و سوپر آلیاژ است. تقریباً تمامی عناصر این نوع پمپ‌ها از فلزات ضد زنگ و مستحکم در برابر انواع مواد شیمیایی ساخته می‌شود. فقط نکته مهم اینکه جنس فلز حتماً باید متناسب با مواد شیمیایی انتخابی باشد.

  • مواد مصنوعی

گاهی اوقات استفاده از پمپ فلزی هزینه بر است و همچنین محدودیت‌هایی در انتخاب فلز متناسب با مواد شیمیایی وجود دارد. برای همین بسیاری از افراد و تأسیسات کاران از پمپ‌های با مواد مصنوعی با کیفیت برای کار خود استفاده می‌کنند.

روش آب بندی

آب بندی مرحله بعدی انتخاب نوع پمپ است که به دو صورت آب بندی مکانیکی تکی و آب بندی مکانیکی جفت وجود دارد. همچنین روش آب بندی به شرایط دما، وجود ذرات، درصد شیمیایی بودن و غیره وابسته است. شما می توانید پس از سفارش محصول خود به نمایندگی تهران، آن را در اقصی نقاط ایران از جمله استان ها و شهرهای مشهد، اصفهان، تبریز، شیراز، گلستان، گرگان، مازندران، ساری، رشت، گیلان، خراسان، خوزستان، اهواز، آبادان، کرمان، یزد، همدان، کرج، قم، کرمانشاه، ارومیه، اردبیل، بندرعباس، اراک، زنجان، قزوین، ارومیه، لرستان، خرم آباد، کردستان، سنندج، زاهدان، بوشهر، بیرجند و یاسوج تحویل بگیرید.